zondag 30 oktober 2011

Feest!

Mega Thijs
Vandaag was het dan zover. We vierden de verjaardag van onze grote zoon, die aanstaande woensdag alweer 6 jaar wordt. Hij was voor het eerst écht zenuwachtig voor zijn verjaardag, zó benieuwd wat hij allemaal zou krijgen! Het Mega Toby-pak wist hij natuurlijk al, maar de rest was een verrassing.

De dag voor het feest was het nog even flink aanpoten. Door drukte had ik de afgelopen dagen weinig kunnen werken aan de projecten en moest ik zowel het Mega Toby-pak als het kasteelgordijn nog afmaken. Aangezien het gisteren onze (eerste!) trouwdag was en wij uit eten gingen, kwam omi (mijn moeder) oppassen. Dus toen de paniek bij mij toesloeg, vroeg ik haar om haar naaimachine mee te nemen zodat ze me kon helpen met de laatste loodjes. Ik stortte mij op het gordijn, zij stortte zich op de riem die bij het Mega Toby-pak hoort. Het leek wel een naaiatelier boven: twee ratelende Pfaff's naast elkaar opgesteld, omgeven door een berg stof, garen, spelden en wat er al niet meer komt kijken bij huisvlijt van dit kaliber. Maar met resultaat: voor we vertrokken naar ons etentje had ik het gordijn af en toen we terug kwamen had mijn moeder de ook riem af.

Bovenop de quilt van omi, daaronder eindelijk het
complete kasteelgordijn
Mijn moeder had al meer huisvlijt geleverd: ze maakte een prachtige quilt voor Thijs. Hij kreeg er ook nog een bijpassend dekbed bij. Dit alles kleurt prachtig bij het kasteelgordijn (niet geheel toevallig, natuurlijk).









Maar ja, zoals het een echt zesjarig jongetje betaamt had hij de rest van de dag alleen nog maar oog voor de berg piraten-Playmobil die hij kreeg. Tsja.

Een blik zegt meer dan duizend woorden






En zeg nou zelf, het IS ook wel verschrikkelijk cool,
zo'n schip met Engelse soldaten


En als je dan ook nog een bijpassend fort en piraten krijgt,
wie denkt er dan nog aan een gordijn en een deken?

2 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met je mannetje! Mooie cadeaus (zowel de playmobil als de creaties van eigen hand...)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk dat het allemaal gelukt is, en wat ziet het er geweldig uit. @

    BeantwoordenVerwijderen