maandag 5 november 2012

Flow deel 3 en 4: twee jurkjes

U had nog twee projecten van mij tegoed: beide jurkjes voor Floortje. Het eerste is een patroon van Farbenmix, Laura. Die kan gemaakt worden als trui, maar als je hem een maatje groter neemt wordt het een jurkje. Er zit een buidelzak op de voorkant, een capuchon en een leuke vlakverdeling die het allemaal net wat speelser maakt. Ik gebruikte een lekker behaaglijke fleece en bracht wat accenten aan met een tricot stofje met uiltjes, dat Floortje een tijdje geleden zelf uitzocht. Ook maakte ik her en der een stikseltje dat er van dichtbij net uit ziet alsof ik een Coverlock-machine heb. Wat niet het geval is.
Het jurkje valt erg in de smaak bij de kleine dame, vooral omdat ze niet van knellende kleding houdt en het liefst de hele dag in haar pyjama zou rondlopen. En dit is natuurlijk het ultieme poezelige kledingstuk!

Het tweede jurkje maakte ik van dezelfde uiltjesstof. Wel gecombineerd met een effen donkerblauwe tricot, om het nachtpon-effect te voorkomen. Het patroon is Abacadabra 75. Heel simpel om te maken, er zullen er denk ik nog vele volgen. Hij is niet scheef, zoals de foto doet vermoeden. Helaas bleef het allemaal niet zo goed hangen op het hangertje. Ik ben nog niet toegekomen aan het op maat maken van de mouwen en de lengte, ik moest namelijk snel verder met het volgende project, maar daarover meer in een volgende post.


Helaas heb ik van beide jurkjes nog geen foto op model. Het model was namelijk niet zo gewillig, de laatste tijd. Dus ook dat houdt u nog van mij tegoed. Ach, er moet iets te wensen over blijven he...

1 opmerking: