woensdag 5 december 2012

Sfeer

De eerste sneeuw is gevallen. Best wel een mijlpaal: écht winter. Aan de ene kant vind ik het gruwelijk. Dat gedoe met extra lagen kleding. Die vieze prut buiten. Dat geglij en geglibber op de weg. Altijd maar donker. Die kóu!
Maar aan de andere kant heeft het ook wel iets heel knus. Lekker binnen zitten met de verwarming hoog, sloffen aan, lampjes aan, kaarsjes aan. En een kopje koffie met 'pepparkaka' erbij, het Zweedse equivalent van een speculaasje, dat ik laatst ontdekte bij wat mijn kinderen 'De Blauwe Winkel' noemen.
Ik gooide afgelopen weekend de kamer weer eens om, dus ik kon me ook weer uitleven met de 'details'. Kaarsje hier, plantje daar. En zo wordt die winter toch nog een beetje leuk.


1 opmerking:

  1. He heeeeel gezellig. Misschien komt straks de Sint nog langs met wat pakjes.... Fijne avond dus. @

    BeantwoordenVerwijderen