zaterdag 23 februari 2013

Lopende bandwerk

Als je ineens allemaal creatieve ideeën hebt, maar je hebt ook nog twee stuiterballen thuis rondlopen, dan moet je soms wat inventief zijn. Zo kan ik met de kinderen thuis niet op zolder gaan zitten naaien. Maar patronen tekenen en knippen op de eettafel gaat wel. En de lockmachine maakt teveel herrie om veel te gebruiken als de kinderen slapen, dus dat moet ik goed van tevoren plannen.

Gisteren had Floortje een vriendinnetje te spelen en nestelde ik me aan de eettafel met een hele berg stoffen en patronen. En tekende en knipte ik dat het een lieve lust was. Vandaag was manlief thuis en trok ik me terug op zolder en gooide alle losse onderdelen door de locker. Met als resultaat deze indrukwekkende stapel hapklare brokken. Alles 'use what you have', dus dat ruimt ook nog eens lekker op.
Van boven naar beneden:
  • Een Zsazsarokje voor mezelf in een geel ruitje
  • Een bont (patroonloos) strokenrokje voor Floortje
  • Een katoenen wikkeljurkje voor Floortje
  • Een Tricot jurkje voor Floortje
  • Een trui/jurkje van joggingstof voor Floortje
  • Verstelproject 1: de mouwen en de jurk zelf moeten smaller
  • Verstelproject 2: de jurk moet langer worden
  • Verstelproject 3: de jurk moet langer worden en er komt een rimpelstrook aan
De vakantie is maandag voorbij, dus als u me zoekt: ik zit achter de naaimachine.

6 opmerkingen:

  1. Dit noem ik eens "goed bezig zijn",wat een activiteit!!!
    En je hebt voor mij ook nog een rok-patroon gemaakt, dank je!
    Ik ben heel benieuwd!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zat net nog te denken, als je de stof geknipt hebt moet je hem eerst maar even hier brengen, dan lock ik alles even voor je. ;-)

      Verwijderen
  2. Goed gewerkt! Ik heb vandaag iets soortgelijks gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen