zaterdag 7 december 2013

Heerlijk avondje

Wat een heerlijk avondje was het, donderdag. De storm buiten maakte het allemaal nog wat knusser. We hadden het eigenlijk 's avonds willen vieren, maar om 16:00 was het kleine volk niet meer te houden, dus zodra we met goed fatsoen de gordijnen konden sluiten (zodat we quasi-verbaasd de goede gaven in de schuur konden vinden), zijn we aan de slag gegaan.

Het kon de kinderen allemaal niet snel genoeg gaan, maar toch konden ze gelukkig nog zoveel geduld opbrengen dat iedereen zijn cadeau kon uitpakken voor de volgende begon. Nou ja, nèt dan.
Wat zijn we weer verwend door de Sint. De kinderen werden o.a. verblijd met een aanvulling op de toch al overvloedige Lego Chima-verzameling (Thijs) en wat leuke dingen uit Playmobil 'Summer Fun'-serie (Floortje). Ik weet niet wie dat laatste leuker vond, wij of zij. Mini-insectenverdelgers, Campingaz-lampjes en kleine electriciteitskastjes-met-snoer om de mini-koelbox aan te koppelen. Hoe bedenken ze al die details, geniaal!


Ikzelf ben ook flink verwend. Ik kreeg o.a. een nieuwe grote snijmat, een klein rolmesje voor precisiewerk en een nieuwe mes voor mijn bestaande rolmes. En nog een heel leuke verrassing van haar, een zelfgemaakt notitieblokje. Wow, zo knap gemaakt!
De dag na het heerlijk avondje wilde ik niets liever dan mijn nieuwe spulletjes uitproberen, dus moest ik een klein projectje bedenken. Met één blik op Floortje's aanwinsten wist ik het: slaapzakjes voor de Playmobil-vakantiegangers. Want zeg nou zelf, in een tent of camper móet je toch een slaapzak hebben!

Ik graaide dus even in mijn bakken met restjes en ging aan de slag. Ik was flabbergasted over de scherpte van mijn nieuwe messen. Zo goed heeft mijn vorige mes in mijn herinnering nooit gesneden. Die vertoonde vanaf het begin een hikje, waardoor ik alles twee of meer keer moest snijden en dat levert nou niet echt de meest rechte randen op. Met deze messen was het werkelijk alsof ik door boter sneed. Nog even wat randjes dichtnaaien en een kwartiertje later kon ik Floortje verblijden met de slaapzakjes en konden we lekker gaan spelen.
En ondertussen mijmer ik over alle projecten die ik kan gaan maken met mijn nieuwe aanwinsten.


3 opmerkingen:

  1. Leuk :) fijn dat de Sint jouw ook niet vergat

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Enig, die slaapzakjes, wat een leuk idee....en zo kon je er zelf ook lekker mee spelen!!!!
    Ik ken het gevoel...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. schattig ja, die slaapzakjes! Ik vervang mijn mesjes altijd zodra ze gaan hikken. Zo irritant vind ik dat! Als ik per ongeluk te ver doorrol (dus van mijn mat af), zit er meteen een deukje in. Nu ben ik denk ik ook wel ovoorzichtig, maar ik vervang ze zeker eens per maand. :/

    BeantwoordenVerwijderen