zaterdag 27 augustus 2011

Verslavend!

Best verslavend, dat maken van leuke dingen! Ik heb de smaak te pakken geloof ik. Vandaag weer aan een nieuw projectje begonnen: een rok voor mezelf. Ik had een heel leuk stofje liggen. Dat had ik vorig jaar gekocht voor een wikkelvestje van Floortje, maar madammeke houdt niet zo van vestjes, dus dat was toch niet zo'n goed plan. En eigenlijk waren het ook meer mijn kleuren. Dus heb ik het lapje lekker zelf ingepikt. Ik had meteen een idee wat het moest worden: een simpel, recht rokje.
Van de week had ik een patroon besteld, de Römö van Farbenmix. Ook eigenlijk voor Floortje, maar het bleek een moeder-en-dochter-patroon te zijn en mijn maat zat er dus ook bij. Wat een meevaller! Het tekenen ging snel: meer dan een voor- en een achterpand was het niet (heb het patroon een beetje verbouwd, beleg en rits leken me wat overbodig voor een tricot rokje). Het naaien ging ook snel: het grootste deel kon op de locker. Dus rats-rats: aan het begin van de middag had ik een rokje!


Ik heb nog wel wat lopen worstelen met de zoom. Die heb ik gewoon met een tweelingnaald genaaid. Ik vind hem eigenlijk wat te t-shirtig voor dit rokje, maar ik kon even geen andere oplossing bedenken die goed zou houden op tticot. Maar goed, voor een eerste tricot rokje vind ik hem toch best geslaagd. Op naar het volgende project!

1 opmerking: