maandag 5 september 2011

So much to do, so little time

De afgelopen dagen heb ik geen tijd gehad om achter de naaimachine te kruipen. Wel honderden ideeen bedacht, maar daadwerkelijk uitvoeren kwam er niet van.
Zaterdag zijn we wel even naar de stoffenmarkt in Utrecht geweest, want voor de twee projectjes die ik als eerste wilde gaan doen ontbrak er weer van alles. De buit was uiteindelijk: blauwe joggingstof voor een broek voor Thijs, groene dikke tricot voor een rugbyshirt voor Thijs en een leuk couponnetje voor een jurkje voor Floortje. En voor de rest een enorme berg naai- en lockgarens. En bij thuiskomst bedacht ik me dat ik nog een stofje voor het kraagje van het rugbyshirt vergeten ben, en eentje voor de armen, want die horen in een contrasterende kleur. Dus ik ben er nog steeds niet klaar voor.

LaDress
Voor mezelf wil ik een wikkeljurk gaan maken. Het patroon van Vogue heb ik al liggen, maar ik zag al dat dat aardig verbouwd moet worden. Daar heb ik nog niet echt veel ervaring mee, dus dat wordt een uitdaging! Het is wel een enorm leuk patroon, lijkt een beetje op de beroemde LaDress.


Nog een uitdaging is de zolderkamer. We hebben laatst met veel pijn en moeite de boel omgegooid in huis, maar ik ben nog niet helemaal tevreden. Mijn naaiplekje is wel mooi en netjes opgeruimd, maar niet erg praktisch. Floortje slaapt erg licht en ik kan dan dus nooit de machines gebruiken in de kamer naast haar, als zij slaapt. Het zou dus handiger zijn als ik boven mijn werkplekje had. Nou hebben we daar nog een prachtige ruime kamer over, alleen... die staat vol. Voornamelijk met alle babyspullen en verder met gereedschap en oude zooi waarvan we geen afstand kunnen doen. Nu heb ik dus bedacht dat het babyspul en de zooi weg moeten en dat we onder het schuine dak mooi kastruimte kunnen maken. Dan houden we een prachtig ruime werkkamer over!
Gisteren ben ik dus de hele dag bezig geweest met uitmesten en vooral met het fotograferen van alle babyspullen. Het meeste staat inmiddels op Marktplaats. Ik ben benieuwd wat het gaat opleveren.En vooral: hoe snel ik van de troep af ben! Mijn handen jeuken om die kamer onder handen te nemen. Maar even geduld dus nog...

1 opmerking:

  1. Als ik dit blog lees wordt ik helemaal enthousiast! haha Was ik al wel hoor... Heb alleen geen tijd! Volgende week 3 weken vakantie dus dan kan ik me uitleven! Zondag denk even naar de stoffenmarkt in Den haag!

    Lenie

    BeantwoordenVerwijderen