woensdag 21 september 2011

Gehaakt mandje

Het was weer druk de afgelopen dagen. Maandag twee sollicitatiegesprekken gehad, verspreid over het land en 's avonds ook nog naar paardlief. Dus eigenlijk de hele dag in de auto gezeten. Ruim 350  km heb ik gereden, pfff. Dinsdag had ik daarom een relaxdag gepland, maar ik moest naar fysio en coach, dus dat liep een beetje in de soep. Gelukkig heb ik tussendoor nog wel de kans gezien om een gordijn te maken voor het rommelhoekje in mijn werkkamer (ik vind dat ik vanaf nu de term 'zolderkamer' mag schrappen) én deze ook nog op te hangen. Ik ben wel erg happy met het resultaat: de rommel is netjes uit het zicht en ik heb een echt eigen werkplekje! 's Middags nog wat opbergbakken gekocht, want de stoffen in open kasten vond ik niet zo'n goed idee. Ik sta te popelen om er echt aan de slag te gaan! Foto's volgen zodra ik de kans zie met de 'echte' camera naar boven te gaan, want die op mijn telefoon maakt er hele andere dingen van...

Mandje voor... ???
Vanochtend voelde ik me niet helemaal lekker, dus ben ik lekker op de bank gekropen met een haakwerkje. Een tijdje geleden ben ik begonnen aan een opbergmandje voor op Thijs z'n kamer. En nu is ie dan eindelijk af. Ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik ervan vind, hij is wat flodderiger geworden dan ik in gedachten had. Misschien was het gebruikte garen te slap? Maar goed, het was wel een lekker projectje om de nieuwe haaknaalden een beetje eigen te maken. En ik moet zeggen: die bevallen erg goed!
Voorheen haakte ik met de 'ouderwetse' metalen haaknaalden, maar sinds ik de Clovers ontdekt heb, vinden mijn vingers het haken aanzienlijk prettiger! En nu ik ook nog een kleinere haaknaald gebruik én strakker haak wordt alles wat ik maak veel mooier. Dat noopt tot meer haakwerkjes!

Ik ben nu hard aan het nadenken over mijn volgende haakprojectje. Heb even geen zin in knuffelbeesten of rechte-lappen-die-mandjes-worden. Een omslagdoek lijkt me wel leuk, maar misschien wel wat veel werk. En ik heb ook nog geen patroon, dus dat wordt even het internet afspeuren. Laatst zag ik bij iemand op een blog zo'n leuke omslagdoek op basis van Granny Squares, maar wáár...?

2 opmerkingen:

  1. Hallo Monique,

    Mijn moeder Anneke en ik volgen je blog ook al weer een tijdje. Leuk hoor! Ik ben benieuwd naar de creaties die volgen op je nieuwe werkplek en naaimachine!
    Groetjes,
    Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, dan volg ik jouw blog ook, dankzij mijn moeder! Jij maakt ook erg leuke dingen!
    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen