dinsdag 4 oktober 2011

Rokje

Gisterenmiddag was het eindelijk zover: ik ben begonnen met het eerste échte naaiproject in mijn nieuwe werkkamer. Wat een heerlijkheid, alles bij de hand! Ik kwam er gaandeweg wel achter dat sommige dingetjes nog even anders neergezet moeten worden, maar dat zijn details. Voor de rest was het gewoon genieten. Een tafel om de zooi neer te leggen, een tafel om aan te werken, ruimte om de strijkplank neer te zetten, alles bij de hand!

Het was er zo opgeruimd...
Het project werd er gelijk eentje van een flink kaliber: een rokje voor mezelf, volledig op maat gemaakt, zonder patroon. Nou ja, wel met patroon, maar dan een zelfgemaakt patroon. Ja ja, ik kan niet beschuldigd worden van een gebrek aan ambitie. Ik kwam dergelijke rokjes tegen op de blogs van Madame Zsazsa, Polkadotjes en Tante Hilde. En was gelijk fan. Wat ontzettend leuk! En wat leek het makkelijk!
En ik moet toegeven: het ís ook makkelijk. Toen ik de beschrijving van Madame Zsazsa begon te lezen duizelde het me wel even, maar 'gewoon doen wat ze zegt' en het blijkt heel simpel. En zo had ik dus binnen een uurtje een volledig patroon op maat getekend, de stof uitgeknipt, er een beleg-op-maat bij gefabriceerd en de boel aan elkaar geregen voor een eerste pasronde. En wat schetste mijn verbazing: in één keer goed, hij zit als gegoten! Ben alleen wel bang dat dit een niet-fietsen-rokje is, want ik kom er onmogelijk mee op het zadel denk ik. Maar dat is van later zorg.

Vanmiddag hopelijk verder met de afwerking: locken en in elkaar zetten. Kan ik ook meteen dat nieuwe blinde-rits-voetje uitproberen.

1 opmerking:

  1. Óf je koopt een rokzadel. Het is even wennen, maar als je veel rokken draagt wel de moeite waard.

    BeantwoordenVerwijderen