dinsdag 25 oktober 2011

Work in progress

Even een 'testritje': alles lijkt goed te passen!
De afgelopen dagen ben ik druk bezig geweest met mijn projecten. Op alwéér een tripje naar Hilversum zaterdag heb ik de juiste materialen bij elkaar gesprokkeld. Ik ben er maar druk mee.
Het 'kasteelgordijn' vordert gestaag. Omdat Thijs hier nog niks van mag weten, kan ik er alleen aan werken in de avonduren of als hij op school zit. Dat maakt het eigenlijk wel een leuk, spannend projectje. Stiekem aan de slag ermee en dan snelsnelsnel alles weer opruimen als ik hem naar boven hoor komen. Gelukkig maakt mijn naaimachine niet zoveel lawaai, dus kan ik ook 's avonds flink doorwerken. Ik ben nu bezig met de details. De baksteentjes zijn er al bijna allemaal op geborduurd. Alleen de klimop en de houtnerven op de deur moeten nu nog, bijna klaar dus. Tot nu toe ben ik heel tevreden! Ik merk nu ook weer hoe fijn het is om zo'n goede naaimachine te hebben: hij doet alles echt moeiteloos. Hoera voor Pfaffje!

De geknipte berg ellende... euh... het project in wording
Mijn andere project, het Mega Toby-pak lijkt een beetje een hoofdpijndossier te worden. Ik heb me een beetje verkeken op al het denkwerk dat eraan te pas komt om al die details goed te krijgen. Het patroon zelf lijkt op zich wel goed te doen, maar al die frutsels die het echt Mega Toby maken... Het 'zilveren' stofje blijkt redelijk dramatisch om mee te werken, het glijdt en glibbert alle kanten op. Eerst wilde ik de boel vastzetten met vliesofix, maar ik denk dat de stof niet tegen strijkbouttemperaturen kan, dus die optie valt af. Ik ben me dus nog aan het beraden op de juiste aanpak. Ik heb de boel in ieder geval al wel helemaal geknipt klaar liggen, dus zometeen ga ik er eens mee beginnen. Wish me luck!

2 opmerkingen:

  1. Hallo Mag ik vragen waar u het patroon van de mega toby pak vandaan heeft want mijn zoon is er gek op

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Mag ik vragen waar u het patroon van de mega toby pak vandaan heeft want mijn zoon is er gek op

    BeantwoordenVerwijderen