zondag 6 november 2011

Polkadotjes

"Twee uurtjes, hooguit", zei ik tegen mijn echtgenoot, toen ik gisteren om 11:00 naar boven toog. Die twee uurtjes werden er uiteindelijk vijf. Duidelijk weer een gevalletje van een te rooskleurige inschatting. Oepsie! Maar ja, ik wou dan ook perfect werk leveren. Een paspeltje toevoegen, dat had ik nog nooit gedaan, dus dat kostte even wat tijd. Gelukkig vond ik hier een goede handleiding. De blinde rits ging zonder haperen deze keer en hij zit er prachtig in!
En toen bleek dat ik een flinke inschattingsfout had gemaakt met de maat: uiteindelijk kon ik de rok zoveel innemen, dat ik makkelijk in de 36 of 38 had gepast, in plaats van die 42 die ik op basis van mijn tailleafmetingen dacht nodig te hebben. Maar goed, uiteindelijk kon ik alles mooi oplossen en leverde ik mijn eerste werkje af waar ik echt helemaal niks op aan te merken heb. Woohoo!
Het patroon komt uit een oude Knipmode, juni 2010, nr. 4c.
(Vond het alleen lastig wat erop aan te trekken: normaal heb ik onder iets kleurigs en draag ik 'saaie' dingen aan de bovenkant. Maar nu moest er juist aan de bovenkant wat kleur komen...)
(Let niet op de nare pantystreep
boven de band...)





















Ondertussen hield manlief zich bezig met andere zaken. Hij leerde onze dochter 'even' fietsen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten