vrijdag 30 maart 2012

Allemaal rokjes

Gisteren kreeg ik ernstig de kriebels. Ik moest en zou dingen creëren. De laatste tijd heb ik vooral na zitten denken over toekomstige projecten, maar nu werd het weer tijd voor Doen. Maar om dingen te kunnen doen, heb je natuurlijk materialen nodig. Al surfend over het net strandde ik eerst bij een webwinkel waar ik flockfolie en paspelband insloeg. En daarna bedacht ik dat ik mijzelf best wel eens mocht verwennen, en bestelde ik haar boek.

Na school werd ik vanmiddag bestormd door Thijs, die een dikke envelop uit de brievenbus gevist had: mijn flockfolie en paspelband. Dat was snel! Even later liep ik zelf in de gang, en zag ik nog net de hand van de postbode, die een briefje door de bus duwde. Kennelijk had ik de deurbel even eerder niet gehoord (wat ik best bijzonder vind, want dat ding maakt een enorme herrie, maar soit). Ik rende de deur uit en kon nog nèt de aandacht trekken van de postbode die al op de hoek van de straat stond, mét mijn boek. Hoera!

Het boek stelt zeker niet teleur. Het is ontzettend grappig geschreven, er staan heel leuke patronen in en bovenal wordt alles heel duidelijk uitgelegd door middel van duidelijke illustraties en geweldige foto's. Er is al menig kwartje gevallen bij mij, sinds ik het boek vluchtig doorbladerde. Dus kunt u nagaan wat aandachtig lezen wel niet teweeg zal brengen!

Helaas voor mij heb ik momenteel nog een ander project dat eerst af moet, voor ik van mezelf rokjes mag maken. Al héél lang geleden beloofd ik Thijs dat ik een rugbyshirt voor hem zou maken. Ik vond een patroon in een oude Knippie en ging enthousiast aan de slag. Daarbij was ik even vergeten hoe beroerd de uitleg doorgaans is in de Knip(pie). Amai, wat een onduidelijkheid! Waarom wilde ik ook alweer een shirt met polosluiting maken?!
Gelukkig vond ik net via haar een tutorial die enig licht op de zaak lijkt te werpen. Ik ga morgen dus maar vol goede moed aan de slag. Mits ik niet weer ziek word, want ik stond vandaag voor de verandering weer eens aardig zwabberig op mijn benen.

1 opmerking: