maandag 7 mei 2012

Haakwerkje

Dit weekend maakte ik de granny's af voor de kussensloop die ik wilde maken. Wat een leuk projectje was dat! Een heerlijke no-brainer om op de bank te doen, terwijl je ondertussen nog tig andere dingen doet. En zo snel af! Ik ben erg tevreden met het resultaat. Licht, maar toch ook vrolijk gekleurd. Nu moet ik alleen nog bedenken hoe ik er daadwerkelijk een kussensloop van ga maken. Ik heb een bestaande sloop waar ik het haaksel tegenaan wil zetten, maar ik ben er nog niet uit hóe ik dat precies ga doen. Met de hand, met de naaimachine, er tegenaan gehaakt,... Dat wordt dus snuffelen op Pinterest en diverse haakblogs.


Verder waaide er een frisse wind door het huis, de afgelopen dagen. Ik ruimde grondig op, ontdeed alle verdiepingen van ongebruikte rommel, organiseerde, maakte schoon en genoot van de hervonden ruimte. Ook vierde ik mijn verjaardag en bakte ik voor het eerste sinds een jaar of twintig een appeltaart. Met groot succes. Ik had niet verwacht er afnemers voor te vinden binnen mijn eigen gezinnetje, maar tot mijn verbazing lustten beide kinderen de appeltaart! Da's maar goed ook, want er is nog een flink stuk over en over twee maanden moet ik bikini-waardig zijn. Oh jee. (En dan kreeg ik net gisteren een 3-laagse doos Leonidas-bonbons. En bedankt he, mam!)

5 opmerkingen:

  1. Die tekst van jou over 'hervonden ruimte' doet mij ook enorm goed. Ik ga dat ook zeker doen, álle kasten en verdiepingen weer eens langs.... @

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het helpt echt. De afgelopen tijd had ik het idee dat het huis uit zijn voegen barstte, en nu zie ik weer overal ruimte, licht, rust.

      Verwijderen
  2. Wat de bonbons betreft: graag gedaan, hoor!!!!.......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Al voel ik me naderhand wel schuldig, misschien moet ik je komen "helpen" om het op te maken.......

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, doet dat maar. Anders komt het niet goed met die bikini. :D

      Verwijderen