maandag 6 augustus 2012

Vakantie

Het was niet de bedoeling om mij een maand lang niet te melden. Maar u weet hoe dat gaat met vakanties. Je hoort dan meer tijd te hebben dan anders en uiteindelijk komt er nóg minder uit je handen. Maar ik heb niet stilgezeten, de afgelopen weken.



Allereerst was daar een heerlijke vakantie in Zuid-Frankrijk. In Torreilles-Plage, om precies te zijn. En dorp aan de Middellandse Zee, vlakbij de Spaanse grens. En daar was het goed toeven. Het weer was uitstekend, de omgeving was prima. En natuurlijk was er Het Zwembad. Waar we, als het aan de kinderen had gelegen, nooit meer uit waren gekomen. Maar toch verlieten we (onder licht protest) de camping nog weleens. Om de prachtige middeleuwse stad Carcassonne te bezoeken, bijvoorbeeld. Voor een dagtripje naar Figueres in Spanje. Om zandkastelen te bouwen in de monding van een riviertje. En om mijn grote favoriet, het prachtige plaatsje Collioure, te bezoeken. We genoten van mooie uitzichten, lekker eten en drinken, het lekkere zonnetje en vooral de rust. Ah, kon het maar altijd vakantie zijn.



Op vakantie deed ik ook nog even crea. De Franse toetjes-potjes leenden zich namelijk bij uitstek om te verbouwen tot alleraardigst windlicht. En daarvoor moest er natuurlijk gehaakt worden. Een fijn klusje om onderuitgezakt in de schaduw te doen. Ik nam een enorme voorraad toetjes mee, dus voorlopig kan ik thuis ook nog verder. Heerlijk!


Eenmaal thuisgekomen, ging het leven in volle vaart verder. De kinderen ontdekten nieuwe vriendjes in de buurt en rennen nu de hele dag in en uit bij elkaar. Manlief moest weer aan het werk (en kon daar op dag 1 meteen meedelen dat hij over een maand ergens anders heen gaat). En ik kreeg het weer eens op mijn heupen en kondigde een interne verhuizing aan: wij naar zolder en Thijs een verdieping lager. Het had de nodige voeten in de aarde, maar het resultaat mag er wezen. Maar daarover wellicht meer in een volgend blog. De creatieve ideeën stapelen zich inmiddels ook alweer op. Want na de bovenverdiepingen, is de benedenverdieping nu ook aan een kleine makeover toe. En daarvoor mag er weer gehaakt en genaaid worden. Ik zou maar eens stil komen te zitten. Daar moeten we toch niet aan denken he?

3 opmerkingen:

  1. He gezellig dat je er weer bent. Hoorde al het een en ander van Collioure en de interne verhuizing, maar geniet daar graag nog even rechtstreeks via jou van mee. Heel jammer dat je dat heerlijke weer niet kon vasthouden en meenemen. Hartelijke groet @

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt een leuke collage gemaakt van de foto's en ik vind die lichtjes-potjes echt heel leuk!! Ze zijn vast ook erg leuk in wit-blauw....(hint,hint)

    BeantwoordenVerwijderen