woensdag 8 augustus 2012

Huisvlijt, part zoveel

Voor we op vakantie gingen deed ik nog even aan last-minute-huisvlijt. Ik draaide in 5 minuten een kussentje voor Floortje in elkaar, voor in de auto. Geen foto helaas, maar erg spectaculair is ie ook niet. Gewoon een rechthoekig kussentje, in het bloemenstofje dat ik al eerder gebruikte. Hij viel helemaal in de smaak en het dametje heeft er twee weken lang dankbaar gebruik van gemaakt.

Terwijl ik met het kussentje bezig was, bedacht ik dat ik eigenlijk geen stoelhoes had voor de autostoel van Thijs. En met een uur of 14 in de auto leek me dat geen overbodige luxe. Nou had ik nog een aantal witte aankleedkussenhoezen liggen en het leek me dat ik daar wel iets mee moest kunnen. Ik wilde de hoes zo maken, dat ik gebruik kon maken van het elastiek dat al in de aankleedkussenhoezen zat. Dus ik modelleerde de hoezen op de stoel, speldde wat, knipte wat et voilá: in een half uurtje knutselde ik zonder patroon een stoelhoes. Qua afwerking is ie niet heel prachtig, maar functioneel is ie wel, met elastiek op alle benodigde plaatsen. En het belangrijkste: hij heeft de stoel goed beschermd tegen rondvliegende croissantkruimels, lekkende drinkpakjes en aanverwante zaken (ik zal u het verhaal over 'hoge nood in de file middenin Parijs' besparen).



Geen opmerkingen:

Een reactie posten