maandag 8 oktober 2012

Counting my blessings

Al vaker kwam ik in blogland iemand tegen die haar zegeningen telde in blogpostje. Nu de dagen korter worden en het chagrijn op de loer ligt, leek het me helemaal niet verkeerd om ook af en toe mijn zegeningen te tellen. Dus bij deze:

Deze week werd ik erg blij van knus binnen zitten met de kaarsjes aan terwijl het buiten herfstig werd. Ik genoot van de ondeugende lach van dochterlief. We smulden van spruitjes, gekookt in bouillon met spekjes en balletjes van braadworst. (Of beter gezegd spruitEN. Zo groot zag ik ze nog niet eerder.) En zoonlief verbaasde iedereen door zélf een verhaal voor te lezen aan papa. Wonderbaarlijk hoe snel ze dat lezen oppikken in groep 3!
Dit weekend nam ik werkkamer nummer twee onder handen zodat we eindelijk weer eens fatsoenlijk achter de 'echte' computer kunnen zitten en de administratie netjes kunnen opbergen. En verder viel zaterdag éindelijk het bestelde patroon op de deurmat. Eerst maar even de onderdelen voor mijn eigen jurkje uitknippen en dan snel verder met de wintergarderobe voor dochterlief!

5 opmerkingen:

  1. Aaah, wat een lief bericht!
    Aan het rijtje blessings voeg ik toe dat ik dankzij jouw scherpte en je berichtje aan mijn moeder nu de trotse eigenaresse ben van een Singer lockmachine!!! Laat die herfstige avonden maar komen!! (Hoewel ik nog even tijd en energie moet maken om serieus kennis te maken met mijn nieuwe vriendje, staat hij hier toch maar mooi te pronken!)
    Bedankt!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heee, wat goed!!! Gefeliciteerd met je aankoop! Je moet even kijken, ik meen dat http://mamasha.blogspot.com of anders http://emmaenmona.blogspot.com (in ieder geval een van die belgische blogsters die ik volg) laatst een uitgebreide tutorial had over het werken met de lockmachine. En anders heb ik op Pinterest een board (sewing - tips & tricks) waar ook een aantal links naar goede tuto's staan.

      Verwijderen
    2. Gevonden! http://emmaenmona.blogspot.nl/p/nieuw-overlockles.html

      Verwijderen
  2. Super!! Hartstikke bedankt. Het ding is ingeregen, maar verder kijk ik er nog wat argwanend naar... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen