donderdag 25 april 2013

Eindelijk lente!

Wat een lekker weertje was het he, de afgelopen twee dagen? We hebben deze dagen dan ook zoveel mogelijk in de tuin doorgebracht, want hier weet je nooit hoe het weer er morgen voor staat (80% kans op regen en 10 graden, lees ik net. Daar heb je het al.). De tuin komt prachtig in bloei ineens, het harde werken in het najaar (ik ben de tel kwijtgeraakt hoeveel bollen ik geplant heb, maar het waren er heel veel) begint nu echt zijn vruchten af te werpen. Zelfs de aardbeienplant die ik vorige week kocht begint ineens te bloeien. Eindelijk lente in de tuin!

Stilzitten kan ik ook in een mooie tuin niet en daarom bedacht ik gisteren snel een nieuw haakprojectje dat ik makkelijk in het zonnetje kon doen. Vorig jaar maakte ik een kussenhoes voor op de bank, maar eigenlijk moest er nog eentje komen. Omdat ik niet genoeg garen over had en niet meer alle kleuren verkrijgbaar zijn, ging ik verder met de kleuren die ik nog wél had. En aangezien het mini-ripple-dekentje mij goed beviel, gebruikte ik nu hetzelfde patroon. Wat een heerlijk klusje!
De lap is inmiddels flink gevorderd. Dat krijg je als de kinderen heerlijk buitenspelen en je even ongestoord in het zonnetje kan zitten (zo ongestoord dat je aan het eind van de middag flink verbrand blijkt te zijn, oepsie!). Daarna kon ik ook nog een uurtje bij de zwemles haken en vanmiddag heb ik ook nog een klein uurtje meegepikt. Zo schiet het lekker op!

Vandaag kroop ik ook nog even achter de naaimachine om de joggingbroek van Thijs af te maken én om een rokje voor Floortje te maken, op tijd voor de Koningsspelen morgen. Maar daarover morgen meer.


1 opmerking: