vrijdag 26 april 2013

Koningsspelen

Vandaag zijn de Koningsspelen, een sportdag ter ere van onze toekomstige koning. Op de school van de kinderen wordt dit gevierd met achtereenvolgens een ontbijt in de klas, een sponsorloop en daarna een spelletjesochtend. Gevraagd werd de kinderen te kleden in de kleur van de Nederlandse vlag. Wat vervelend, nou moest mama weer iets maken!

De joggingbroek die ik laatst voor Thijs maakte sloot prachtig aan bij het thema, dus dat was snel geregeld. Voor Floortje had ik precies in mijn hoofd wat ik wilde, maar dat patroon was niet meer te krijgen. Daarom fabriceerde ik zelf maar een patroon. Als basis nam ik een A-lijnrokje van Mme Zsazsa en daar liet ik niks van heel. Ik maakte hem smaller en korter en voegde zakken en stiksels toe aan het voorpand. Voor de tailleband gebruikte ik boordstof. Met een uurtje zat het rokje in elkaar, ongetwijfeld mijn snelste project tot dusver.

Helaas had mijn dochter van alle spanningen een beetje een meltdown, vanochtend. Het was ook wat veel allemaal. Gisteren schoolreis gehad en dan nu zoveel spannende dingen op één dag. 5 minuten voor vertrek bleek het rokje ook nog eens niet bestand tegen driftbuien. Het rokje zat binnen 5 seconden op haar knieën. Dus met mijn jas al aan rende ik naar de naaimachine om de tailleband even snel wat centimetertjes in te nemen (Met de tweelingnaald, want die zat er nog in. Dus dat is een hele bijzondere constructie geworden...). Dat krijg je als je je dochter niet eerst opmeet voor je een rokje gaat naaien...

1) Het rokje is niet te lang. Mijn dochter draagt haar rokje ergens op/onder haar heupen en hij hoort dus minstens 10 centimeter hoger te zitten. Ik denk dat ik voortaan alleen nog maar jurken ga maken.
2) Mijn kinderen hebben geen gehoorproblemen. Thijs kreeg gisteren een gum in de vorm van een iPhone en daar wordt nu  dus uitgebreid mee gebeld. (En over geruzied.)
3) Het opgestreken hartje bleek niet bestand tegen driftbuien en is er nu dus af.
4) Floortje heeft een zonneallergie (of zonnebrandcremeallergie?) en die krijgt bij de eerste zonnestralen altijd hele dikke ogen.


Zo, en dan ga ik nu maar weer de regen trotseren en het kleine volk aanmoedigen bij de sponsorloop (om daarna weer huiswaarts te keren en een uur later weer naar school te gaan om ze op te halen. Never a dull moment...)

6 opmerkingen:

  1. haha, zo herkenbaar geschreven! En t rokje is erg leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, vroeg me inderdaad af wat er met die oren aan de hand is;).
    Oooh, was ik maar zo creatief en snel! En mocht ik mijn jongens maar jurkjes aantrekken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kan je jongens best jurkjes aantrekken hoor. Of ze het leuk vinden is een tweede. :D

      Verwijderen
  3. Wat een gedoe, wat moeten al die moeders die niet zo handig zijn? Het ziet er natuurlijk allemaal heel schattig uit, dat wel hoor! @

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit trokken gewoon iets uit dat kast dat op rood, wit, blauw of oranje leek. ;-) En eenmaal op school bleken alle kinderen een oranje t-shirt te krijgen, dus hoe dan ook waren ze allemaal goed gekleed voor de gelegenheid.

      Verwijderen