zondag 5 januari 2014

Een goed begin

Mijn eerste post van 2014. Geen terugblik-op-2013-post, zoals ik al bij velen zag langskomen. En ook geen overzicht van mijn waslijst aan goede voornemens (en dat zijn er een hoop, gelooft me maar). Maar wel eentje met het eerste project dat ik dit jaar afrondde. Als dat nog geen goed begin is!

De ripple-blanket die ik tijden geleden begon is eindelijk af. Ik dacht nog een eind te moeten, maar toen ik weer eens een Lord of the Rings keek (waarover later meer) -die 3 uur duurde- was hij ineens af. Draadjes weggewerkt en alles.
En nu ligt hij mooi en zacht te wezen op de bank. En ligt hij daar niet te passen niet bij de andere dekentjes, die allemaal meer taupe dan grijs zijn. Maar daar verzinnen we wel weer wat op.

Een nieuw haak- of breiproject heb ik nog niet bedacht, maar dat komt vast wel. Want werkeloos op de bank zitten kan niet he. Vandaag ben ik wel begonnen met een nieuw naaiprojectje, maar dat kan ik niet nog niet laten zien, want dat is een cadeautje voor iemand.

Ondertussen knutselde ik nog wel wat voor Thijs. Hij is namelijk opeens geobsedeerd door Lord of the Rings. De Lego-versie welteverstaan. Hij wist zelf uit bestaande poppetjes al wat LOTR-types te knutselen, maar hij kon nog wel wat hulp gebruiken. Ik nam daarom de schaar ter hand en knipte capejes, baarden en kledingstukken. En voilá: daar hadden we ineens een paar hoofdpersonen (voor de kenner: Aragorn, Boromir en Gandalf). En een blij kind. En 's avonds kroop ik zelf maar even achter het eerste deel van de échte film (zie boven), want zoonlief wil natuurlijk precies weten hoe het verhaal verloopt. Tot in de details. En mijn geheugen liet me daar toch een beetje in de steek...


En morgen begint het 'echte leven' dan weer. De drukte van het heen-en-weer racen naar school, het vroege opstaan (dat is nog wel het ergste!), de race tegen de klok. Maar ook eindelijk weer een beetje me-tijd. Jee!

Rest mij nog u de beste wensen te wensen. Hopelijk wordt 2014 een mooi, creatief en fijn jaar voor iedereen!

1 opmerking:

  1. Je ripple-blanket is erg leuk geworden!!!!
    Veel plezier met wat meer tijd voor jezelf en sterkte met vroeg opstaan!!!
    Tot gauw!

    BeantwoordenVerwijderen