zondag 4 mei 2014

Moestuin(tje)

Iedereen lijkt opeens bezig met het verbouwen van groente in eigen tuin. Overal zie ik om mij heen moestuinen ontstaan, de blogs erover schieten als paddenstoelen uit de grond en iedereen lijkt het erover te hebben. Bij mij kriebelde het ook al een tijdje. Maar helaas hebben we niet zo gek veel ruimte in de tuin, dus een echt stukje moestuin maken kan niet.

Ik begon dus maar klein, met een pot met rozemarijn erin, en een bak met Marokkaanse munt. Voor mijn dagelijkse grote mok met muntthee. (Al blijk ik sneller te drinken dan die plant groeit, dus daar moet ik nog wat op vinden.)


Vorig jaar hadden we al wat losse potten met groenteplantjes staan, maar dit jaar wilde ik toch wat meer. En dus trok ik van de week de stoute schoenen aan verzon iets. Ik kocht een houten bak bij het tuincentrum, maakte er een paar wielen onder, deed er gronddoek in en stouwde hem vol met een mini-tomaten-plant, een snack-komkommer-plant, een snack-paprika-plant en wat kruiden (salie, peterselie en oregano). Ik maakte wat hangbakken aan de schutting met aardbeienplantjes.


De groenteplanten hingen al vol met minigroentes toen ik ze kocht, en de aardbeitjes lijken het ook goed te doen. Dus met de eerste lichting van de oogst komt het wel goed. Sterker nog, we hebben al aardig wat tomaatjes kunnen plukken. Maar wat er daarna komt, blijft natuurlijk afwachten. Maar ja, dat is natuurlijk ook wel de charme van zo'n eigen moestuin he?


1 opmerking: