woensdag 10 augustus 2011

Klop klop... is daar iemand?

Let maar niet op het zelfportretten-hoofd...
Het is even stil geweest op dit blog. Ik ben erg druk geweest met van alles en nog wat. Voornamelijk met werk zoeken en mijn hoofd boven water houden. Het eerste met weinig succes tot nu toe, het tweede lukt gelukkig nog steeds. Maar langzaam begon het toch weer wat te kriebelen om te gaan crea-bea-en en om te schrijven. Dus daarom dit blog maar een nieuw leven in geblazen.

Ik heb ondertussen niet stilgezeten. Ik heb het eindelijk aangedurfd om iets voor mezelf te maken. Dat resulteerde in twee rokken. Ik merk dat ik het nog wel erg lastig vind om dingen goed pas te krijgen voor mezelf. Waar ik in de winkel een kleine 38 heb, blijk ik op patronen een bizarre combinatie van maat 36 (heupen) en maat 44 (taille) te hebben. En hoe maak je dan in hemelsnaam een patroon goed pas? Want als het van boven past is het beneden geen gezicht en andersom. Voorlopig doe ik het maar een beetje op de gok, maar misschien moet ik toch maar eens een naaicursus gaan volgen. Heb wel het een en ander op papier daarover, maar zoiets moet je toch zien denk ik.


De berg pannepoeken tot nu toe
Als lekker-op-de-bank-activiteit ben ik weer aan het haken geslagen. Ik zag een tijdje geleden een blog over granny squares en dat vond ik zo leuk! Nou kom ik uit een erg creatieve familie, mijn moeder en oma haakten en breiden dat het een lieve lust was. En laatst ben ik zelfs de originele handwerkboeken van mijn oma tegengekomen. Dus ik had besloten daar een patroontje uit te kiezen voor mijn granny squares projectje. Na wat strubbelingen in het begin (hoe zat het ook alweer met die stokjes, vasten, halve vasten etc.?) kreeg ik de slag lekker te pakken. Floortje vond het net pannepoeken, dus ze slingerden na een paar dagen overal door de kamer (geen typfout, zo noemt ze die dingen :) ). Na een weekje lag er toch wel een flinke stapel pannepoeken. Maar wat nu? Het idee was er een kussenhoes voor Floortje van te maken, maar hoe maak je die dingen het mooiste aan elkaar? En hoe vul je de gaten op? Daar ben ik dus nog even met mezelf over in beraad...

Inmiddels wel weer een nieuw projectje gestart. We hebben net een flinke interne verhuizing gedaan in huis. Thijs naar zolder, naar de voormalige werkkamer. Floortje naar Thijs z'n oude kamer. En de werkkamer naar Floortje's oude kamer. Hartstikke goed gelukt allemaal, maar aan de inrichting ontbreekt nog wel het nodige. Voor Thijs vind ik het lastig, want wat kan je nou maken voor een stoer ventje? Maar in Floortje's kamer ga ik helemaal los. Ik heb gisteren een hartje gehaakt die met een lintje eraan mooi aan de kast kan hangen. Verder heb ik een stapel stofjes van mijn moeder gekregen, restmateriaal van de quilt die zij voor Floortje aan het maken is. En daar ga ik nog meer hartjes van maken, om op te hangen. En misschien ook nog wel wat kussentjes. Ook staat er nog een muurschildering in de planning, nog wat gehaakte bloemetjes en ik wil ook nog wat t-shirts gaan pimpen. Dan wil ik nog wat jurkjes en rokjes voor haar maken (Bengh-style) en ook nog wat voor mijzelf en en en... Hoeveel uren zaten er ook alweer in een dag?








Geen opmerkingen:

Een reactie posten