vrijdag 16 september 2011

Mo de Bouwer, deel II

Ongetwijfeld de meest charmante foto ooit - powerchick ik actie!
Omdat het bloed kruipt waar het niet gaan kan, het ijzer gesmeed moet worden als het heet is en er vast nog meer toepasselijke spreuken te bedenken zijn, ben ik vandaag enthousiast aan de slag gegaan met de zolder.
Eigenlijk wilde ik alleen maar wat opschonen. Uitzoeken wat weg kon en vooral de muur een beetje vrij krijgen zodat manlief zaterdag zou kunnen gaan zagen. Maar terwijl ik daarmee bezig was, bedacht ik me dat ik het net zo goed zelf zou kunnen proberen. Per slot van rekening ben ik de Bob in huis. Dus nadat mijn moeder de ruimte had verkend en schoongemaakt, ben ik er zelf in gedoken en heb ik de decoupeerzaag ter hand genomen. Het kostte best wat kracht, maar als een echte powerchick sloeg ik mij er goed doorheen. En even later bevatte het knieschot dus 2 prachtige luiken.

Ondertussen werd het volk geëntertaind door Toy Story 1 en 3. Heel pedagogisch verantwoord.
En daarna kon ik dus verder met het volstouwen van de vrijgekomen ruimte. Dat was nog een hele toer, maar met het inzicht van alweer mijn moeder, was de klus toch vrij snel geklaard. Daarna nog wat heen en weer geschoven met spullen en ik begin er zowaar een werkplek in te zien.

Morgen met frisse moed dus verder met deel III, want er moeten nog wat dozen verplaatst worden, zodat er een kast opgeschoven kan worden, er een slaapbank geplaatst kan worden en last but not least: mijn naaispullen naar boven kunnen komen. Werk aan de winkel dus weer!
Maar als tegenwicht voor al die brute kracht van vandaag, ga ik zo nog even lekker een potje haken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten