woensdag 28 december 2011

Ziek, kerst en weer een poncho

De vorige keer schreef ik al dat ik ziek was. Ik dacht toen weer aan de beterende hand te zijn, maar helaas. Op het moment dat alle verplichtingen van school voorbij waren, was het *boem* en was moeders geveld. Ik had gelukkig nog nèt op tijd de kerstboodschappen kunnen binnenhalen. Ik bracht een aantal dagen door op de bank/in bed, met als treurig dieptepunt 2e kerstdag, die ik zielig alleen thuis onder een dekentje op de bank heb doorgebracht. Gelukkig voel ik me inmiddels - na een bezoekje aan de huisarts en een antibiotica-kuurtje - stukken beter. Mijn energie begint weer een klein beetje terug te komen en ik begin weer te broeden op allerlei projecten. Hoezee!

Tussen de bedrijven door presteerde ik het nog wel om een poncho voor Floortje te fabriceren. Ik wilde gewoon iéts doen terwijl ik lamlendig op de bank hing, stilzitten is nou eenmaal niet zo mijn ding. Het is een vrolijk ding geworden. Helaas is de poncho wel wat te groot uitgevallen. Nou ja, ze kan er goed in groeien, zullen we maar zeggen. Ik gebruikte hetzelfde patroon als voor mijn eigen poncho en varieerde alleen een beetje in het kleurgebruik. En voegde een lekker meisjesachtig schulprandje toe. Wat is het toch heerlijk om een dochter te hebben en af toe gek te kunnen doen met dat soort details!
Een tijdje geleden kocht ik een ongelooflijk saaie ringbandmap. Mijn redding in barre tijden. Ik heb namelijk een hoofd als een vergiet en op deze manier kan ik heel overzichtelijk al mijn notities kwijt. (OK, een iPad zou efficiënter zijn, maar dan moet ik eerst even wat klanten scoren.)  Helaas hadden ze in A5 geen keus bij de Hema: de map was zwart, zonder enige vorm van opsmuk. Nou ben ik niet zo'n kleurrijk type, maar dit was toch wel heel saai. Dus ik dook in de stoffenvoorraad en stuitte op wat restjes van de stoffen die mijn moeder gebruikte voor de quilt van Floortje. En dus draaide ik in een uurtje een hoesje voor mijn surrogaathoofd in elkaar. Hij is ietsje te 'girlie' naar mijn smaak, maar eigenlijk is ie ook wel lekker vrolijk zo. Dus voorlopig mag het zo blijven.

3 opmerkingen:

  1. Je poncho is geweldig goed gelukt, het staat Floortje erg leuk! En je mapjes zullen goed staan bij de speldenkussen waarmee ik nu bezig ben....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke poncho! Ik heb deze ook nog in de planning voor mijn dametjes.

    Groetjes, Isabelle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee die maphoes; ik kan ook erg voor dat soort zaken vallen en dan die extra bandjes voor de pennen..... Helemaal goed en erg leuk. Niks girly. Volgens mij is de poncho echt niet erg veel te groot. Je bent gewoon een heel verstandige moeder.

    BeantwoordenVerwijderen