donderdag 12 april 2012

Just do it

De oplettende kijker ziet hier een aalscholver
Ik loop al een tijdje te kwakkelen met mijn gezondheid. Griepjes en verkoudheden waar ik maar niet vanaf kom. En die steeds weer in een andere variant terugkomen. Niks dramatisch, maar wel vervelend. Ik ging ermee naar de huisarts, en die stuurde me door naar de internist om te kijken of er iets steekt achter die slechte weerstand. Die kwam eigenlijk maar met één advies: ga weer hardlopen. En ga genieten van het leven.

Dus zat ik de afgelopen week te wachten op Het Goede Moment. Dat kwam en ging een paar keer. Maar vanochtend kon ik er niet meer omheen: gelopen moest er worden. Dus hees ik mij in mijn loopkledij. En deed de gordijnen open. Wat een mist! Je kon de overkant van de straat nauwelijks zien! Maar goed, ik was al in tenue, dus er was no way back. Ik bracht de kinderen naar school, fietste weer naar huis (goede warming up!), plugde de oordopjes van mijn telefoon/MP3-speler in mijn oren en begon te lopen.
En eigenlijk... viel het me niet eens tegen. Misschien kwam het ook wel door de mist, want ik zag werkelijk niet waar ik heen ging en voor ik het wist was ik alweer aan het einde van mijn rondje. Hoera, we zijn weer op dreef!




Er bestaat niet zoiets als 'te veel schuim'
Onderweg verbaasde ik me weer over de hoeveelheid wildlife midden in Vinexland. Ik spotte ondanks de mist (of misschien juist daarom?) maar liefst 4 fazanten, een hoop wilde ganzen, zwanen, hele vreemde eenden en een aalscholver. En dat allemaal 5 minuten van huis. Dat maakt zo'n rondje lopen toch een stukje aangenamer.

Na het lopen verwende ik mezelf met een heet bad, een leuk boek (Liz Fraser - The Yummy Mummy's family handbook) en goede muziek (Jamiroquai - Travelling without moving). En na het bad was er een flinke cappuccino met een plakje ontbijtkoek (of twee). Zou dat genoeg Genieten zijn, volgens de internist?

Dan nog een opmerking van organisatorische aard. Gisteren deed ik wat aanpassingen in het sjabloon van mijn blog. De oplettende lezer zal gezien hebben dat ik een pagina toegevoegd heb met links naar leuke en nuttige tips en patronen die ik op het internet gevonden heb. Allemaal niet zelf bedacht, maar wel leuk om te delen dacht ik zo. Tips voor andere leuke sites die ook op de lijst kunnen zijn altijd welkom!

2 opmerkingen: