donderdag 13 september 2012

Lopende band

Toen we afgelopen schooljaar na 2,5 jaar afscheid moesten nemen van de juf van Thijs, zei ik tegen haar dat ze me altijd mocht bellen als ze nog iemand nodig had voor wat creatieve werkjes. Dat liet de juf zich geen twee keer zeggen. Het schooljaar was amper begonnen of ik kreeg de opdracht voor het maken van een stuk of 15 'voelzakjes'. Het idee is dat daar een voorwerp in gedaan wordt en de kinderen dan zonder te kijken moeten raden wat het is.

Ik toog dus weer eens naar Hilversum voor wat vrolijke stofjes en zette mij achter de naaimachine. Met deze vrolijke stapel zakjes als resultaat.


Op naar het volgende project maar weer. Dat zal in eerste instantie een herstel-project zijn, want ik heb een zelfgemaakte rok waar de tweelingnaad maar van blijft knappen. Ik heb hem geloof ik al 4 keer opnieuw gemaakt. Na veel gespeur op internet ben ik erachter dat mijn naad er ook helemaal niet uitziet zoals het hoort. In plaats van een zigzagje, bevindt zich bij mij aan de achterkant één strakgespannen rechte draad. Die dus knapt bij de minste druk. Bij nadere inspectie zien ook de rest van de steken er niet uit zoals het hoort. Het lijkt een spanningsissue te zijn, van de onderdraad. En dat is nou net niet iets dat je makkelijk zelf herstelt. Dus ik vrees dat mijn naaimachine binnenkort een tripje mag gaan maken voor een onderhoudsbeurt. Nou ja, dan broed ik ondertussen verder op nieuwe ideeën.

5 opmerkingen:

  1. Super! 't Zijn heel vrolijke zakjes geworden. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lief van je dat je nog wilt naaien voor de kleuterschool! Leuke zakjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ontzettend leuke stofjes en zomaar in Hilversum.... Dat van die rok is ergerlijk natuurlijk. Vaak is een nieuwe rok maken een stuk gemakkelijker, maar ja. @

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik slaag eigenlijk altijd in Hilversum. Blijft mijn eerste keuze als ik ga stof-shoppen. Al was het alleen al om de handige oppasfaciliteiten in de buurt. ;-)
      Het naaiprobleem lijkt inmiddels een klein beetje verholpen. Ik ben gewoon eens zelf met de onderdraadspanning gaan vogelen. Neemt niet weg dat ik mijn stiksels niet echt netjes vind, dus binnenkort toch maar voor die check-up langs de winkel.

      Verwijderen
  4. Wat zijn die zakjes leuk geworden!! De juf mag erg blij zijn met je!
    O ik dacht dat je voor mij naar Hilversum komt.....oppasfaciliteiten.... zo zie je maar!!

    BeantwoordenVerwijderen