dinsdag 12 maart 2013

En we gaan nog even door: bandwerk deel 4

Mijn volgende voorgeknipte patroon was al even af, maar een buikgriep weerhield mij ervan om een fatsoenlijke foto te maken. Ik bracht de afgelopen dagen door in bed. Wat ondanks mijn niet-fijn-voelen toch niet geheel onaangenaam was. Ik keek tv (eindelijk eens geen kinderprogramma's maar veel bijzonder onzinnige vermakelijke programma's op TLC), ik breide wat en bracht vooral veel tijd op internet door. Daar ontdekte ik weer tal van blogs die ik nog niet kende (zie mijn uitpuilende blogroll aan de rechterkant) en die me enorm inspireerden. Ook dacht ik na over dingen die ik in de nabije toekomst wil maken, ook om een 'lijstje' te hebben als ik eind deze maand naar het Stoffenspektakel in Nieuwegein ga. Want wie weet waar ik anders allemaal mee thuis kom... Ik ben in ieder geval van plan meer voor mezelf te maken en ook eens wat voor Thijs te maken. Want dat arme ventje komt er steeds zo bekaaid vanaf...

Maar goed, mijn laatste creatie dus. Die had ik al af voor in instortte. Alleen had ik steeds maar geen gelegenheid om er een fatsoenlijke foto van te maken. Maar vanochtend stond mijn dochter ineens aangekleed en wel naast mijn bed, in haar nieuwe jurk (drie hoeraatjes voor mijn echtgenoot die de boel hier afgelopen dagen zo goed draaiende hield!). En toen móest er natuurlijk wel een foto gemaakt worden. Of ie fatsoenlijk is laat ik aan u over. (Het licht in de slaapkamer is om 7:45 nog niet heel fantastisch en ikzelf was net 5 minuten wakker...)
Het is een ABC 113, gemaakt in tricot. De stof van het onderste deel herkent u wellicht van dit project. De bovenkant is van een couponnetje punto di roma, waarvan ik wenste dat ik er minstens 5 meter van had liggen. Wat een heerlijk spul om mee te naaien!
De grap is dat ik dit vooraf het minst aansprekende model vond en het geheel ook qua stofcombi en versiering nogal saai vond. Maar nu dochterlief hem aan heeft, vind ik dit eigenlijk nog wel het meest geslaagde modelletje van het stel. En zij zelf was er ook direct helemaal weg van. Het zit ook als gegoten. Dus ik denk dat er nog wel een paar zullen volgen. Zo zie je maar weer.
 



4 opmerkingen:

  1. O deze is ook geweldig leuk. Ik mocht willen dat ik terwijl ik me gammel voel zo'n productie had! Hulde. Groet @

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit was klaar voor de echte instorting hoor. De gammelheid daarvoor lag op een te hanteren niveau. Ik zal blij zijn als ik terug ben bij gammelheid fase 1. ;-)
    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hééééél leuk geworden!! En het staat haar erg leuk!
    Nu op naar nummer 2...

    BeantwoordenVerwijderen