donderdag 14 maart 2013

Make do and mend

Kleine meisjes worden groot. En zo kan het gebeuren dat een jurkje dat nog niet zo lang geleden nog prima zat, opeens veel te kort is geworden. In de breedte past hij nog wel, maar qua lengte was het meer een tuniek geworden. Een hele korte.
Ik vond nog een stukje van de stof en toen was het plan snel gemaakt: een gerimpelde strook eraan, met een rolzoom van de lockmachine. En een sierrandje om het af te maken (dat heel lelijk en onregelmatig is geworden, maar daar hebben we het maar niet over). In het echt is ie leuker dan op de foto, de stof is echt een drama om op de foto te krijgen. Maar voor het idee:

Ik vond het wel leuk om een bestaand kledingstuk een tweede leven te geven en ben van plan om dit vaker te doen. Net zoals ik van plan ben om mijn bestaande stoffenstapel wat weg te werken (om ruimte te maken voor nieuw, leuker spul).  Een mooi voorbeeld van make do and mend - roeien met de riemen die je hebt. Die spreuk zag ik op een geweldige poster die vandaag bij de nieuwe Flow Magazine zat. En die een dezer dagen op de deur van mijn craft room zal prijken.

Speaking of which... ik zit de laatste dagen te broeden hoe ik die naaikamer praktischer kan inrichten. Een luxeprobleem, dat besef ik maar al te goed. Want wie een heuse naaikamer heeft en zoveel ruimte tot haar beschikking heeft, moet eigenlijk niet zeuren. Maar ja, de kleine irritaties sluipen er toch in.
Zo wiebelen mijn tafels als ik de naai- of lockmachine gebruik. En dat is best irritant. En het is ook vervelend dat je met je naaiwerkje alles wat op de snijmat ligt er weer vanaf maait, terwijl je naait. Of dat je uberhaupt je snijmat niet kunt bereiken.
Van de week veranderde ik al wat dingen, maar tevreden ben ik nog niet. Dus ik broed even verder op een oplossing. Het liefst eentje die niks kost. Make do and mend he...



4 opmerkingen:

  1. Het jurkje is heel leuk zo! Morgen kan ik het zien! En dan gaat het broeden op je werkkamer verder door....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Straks even lekker op Pinterest...inspiratie opdoen op sewing/craft rooms.....( jurkje is top!) Leuk weekend,Mir

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pinterest is my best friend, haha. Ik heb net al lekker zitten pinnen, heel veel inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze had ik nog niet gezien, wat een lief jurkje is het zo geworden.

    BeantwoordenVerwijderen