maandag 1 april 2013

Honeycomb Cowl

Al een hele tijd geleden begon ik aan de honeycomb cowl. Mijn eerste project op rondbreinaalden. Toen ik de slag eenmaal te pakken had, bleek het een lekker projectje om wat tijd mee te doden. Zo kwam ik menig zwemles van Thijs breiend door. En ook tijdens avondjes op de bank voor de tv bleek het een dankbaar project.

Gisterenavond legde ik de laatste hand aan de sjaal. Ik ben er niet geheel tevreden over. Zo zie je duidelijk dat ik in het begin de slag nog te pakken moest krijgen: het laatst gebreide stuk ziet er beduidend beter uit. En ook valt de uitstraling van het geheel me tegen, maar dat ligt denk ik vooral aan het feit dat ik voor dit uitprobeersel goedkope Zeemanwol gebruikte. Ik dacht dus dat dit project ergens achterin een kast zou verdwijnen. Maar wat schetste mijn verbazing? Dochterlief vond hem erg mooi en wilde hem zowaar om toen ze vanmiddag buiten ging spelen. Uit zichzelf. En wie mijn dochter kent, weet dat zij met een sjaal toch geen vanzelfsprekendheid is. Dus mijn eindconclusie is dat het project geslaagd is!
Inmiddels zit ik te broeden op een nieuw haak- of breiproject, want de zwemlessen zullen nog wel een tijdje doorgaan. (Al heb ik de goede hoop dat het A-diploma misschien nog nèt gaat lukken voor de zomervakantie.) Ondertussen ben ik wel een beetje begonnen met het verwerken van mijn stoffen die ik op het Stoffenspektakel kocht. Gisteren tekende ik de patronen voor een jurkje voor mezelf en een joggingbroek voor Thijs. Vandaag knipte ik de stof voor de jurk en naaide ik vast wat stukken aan elkaar. Het ziet er veelbelovend uit! Maar daarover later meer.

4 opmerkingen:

  1. Wat staat het haar mooi! Kleurt goed bij haar mooie haren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, je hebt op zo'n manier toch succes geboekt met je sjaal! Het staat Floortje erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een wijsneus..... Met een geweldige sjaal. @

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het staat haar prima! Met deze foto's zou je die sjaal makkelijk kunnen verkopen...

    BeantwoordenVerwijderen