dinsdag 7 mei 2013

Vakantie en de Burgeroorlog

Ik heb het geprobeerd vandaag, verder naaien aan de zomerjurkjes. Maar ik had bij voorbaat kunnen weten dat vakantie en quality time achter de naaimachine niet combineren. Ik overwoog nog even om het machinepark naar de tuintafel te verhuizen, maar voor de projecten had ik zowel naaimachine als lockmachine nodig en met de weerberichten voor vanmiddag leek dat niet zo'n goed plan. Dus de jurkjes moesten wachten.

Gelukkig hoefde ik niet stil te zitten. Ik kreeg een verzoek van de kleine meneer. Op internet had hij plaatjes gezien van Playmobilsoldaatjes met tasjes en dat leek hem wel wat. Of ik dat dan 'even' wilde maken. Elk tegengesputter van mijn kant kreeg een pasklare oplossing van hem ("Dan doe je toch gewoon even zo-en-zo met een stofje? En dan daar een touwtje?"). Nou ja, dan ben ik uitgekletst en ga ik maar gewoon aan de slag. Van minuscule stukjes vilt maakte ik 5 tasjes. En de kleine meneer was tevreden.


Helaas bleek het vilt niet bestand tegen de Amerikaanse burgeroorlog, het ging er natuurlijk heftig aan toe. De schouderbandjes van twee tasjes sneuvelden binnen het uur. Dus morgen gaan we maar een nieuwe poging wagen. Maar volgens Thijs was dat geen enkel probleem. Als ik op internet zou kijken, zou ik precies kunnen zien welke stof ik dan nodig had. Dus dat was heel makkelijk allemaal. Eh juist. Dan gaat moeders maar weer aan de slag he?

4 opmerkingen:

  1. kunstleer of suede it is, heb ik vroeger zelfs paardenzadels voor m'n my little pony's en barbiepaarden mee genaaid....

    (Sjim)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat heb ik helaas niet liggen. Maar ik heb nog wel 'gewone' bruine stof, dat moet het wel houden.

      Verwijderen
  2. Volgens mij wordt dit een hit! Ik zou er snel patent op aanvragen! @

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zeg!! Een gewone bruine stof zou het ook moeten doen, maar dat andere zou inderdaad erg "professioneel" zijn. Ik zal eens maar in mijn kast kijken...

    BeantwoordenVerwijderen