woensdag 19 maart 2014

Stress-sjaal

Ik ben geen fan van vliegen. En zeker als ik in mijn eentje moet vliegen, zoals laatst naar Dubai, dan heb ik flink wat afleiding nodig om mij er goed doorheen te helpen. Nu kun je natuurlijk de hele tijd naar films kijken aan boord (wat ik deed), maar zeker tijdens het opstijgen en landen moet ik maximaal afgeleid worden. En wat is daar beter voor dan een haakwerkje (tijdens de film)?

Nu had ik voor vertrek geen haakwerkjes liggen. Omdat de driehoeks-granny-shawl zo goed bevalt, besloot ik een zelfde shawl te maken. Ik had niet zoveel tijd om uitgebreid te gaan shoppen, dus was ik 'veroordeeld' tot de plaatselijke winkel. Die hadden helaas nog niet zoveel voorjaarsgarens in huis. Ik koos voor Katia Mali. Een vrij dik katoenen garen dat aardig voorjaarsachtig oogt. Ik nam een zandkleurige (taupe?) basis met accenten van fel turquoise en koraal. Om eens hip te zijn.

Het lastigste was nog om een goede haaknaald te vinden. Je mag namelijk geen scherpe voorwerpen meenemen in het vliegtuig en ik had zo'n vermoeden dat een ijzeren haaknaald niet door de security zou komen. Om het zekere voor het onzekere te nemen, besloot ik voor bamboe te gaan (met dank aan mijn moeder die stad en land afspeurde om een dunne bamboe haaknaald te vinden - de meeste zijn namelijk dik). Die bewaarde ik in mijn handbagage naast een potlood en ik kan u zeggen: er heeft geen haan naar gekraaid. En ik ben veilig opgestegen en geland, en inmiddels een shawl rijker.
Wel werd hij iets kleiner dan gepland, want de voorraad bij de winkel bleek in mijn afwezigheid geslonken tot één enkele bol, waar ik er eigenlijk twee of drie nodig had gehad. Maar goed, hij kan nèt geknoopt worden, dus ik ben tevreden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten